GO!
Witamy książki twórcy sklep kontakt extra 
nowości katalog zapowiedzi Nisza Z     
            
 
  
Ostatni Mohikanie


Kiedy mam w rękach ładną i sensowną książkę, zawsze zastanawiam się dlaczego nikt na to nie wpadł wcześniej – przecież to prosty pomysł, a tak trafiony. Taka jest właśnie książka „Ostatni Mohikanie”. Kraków potrzebował takiej książki, wręcz dziwie się dlaczego dopiero teraz taki świetny pomysł został zrealizowany.

 

To idealna pozycja nie tylko na prezent dla miłośników Krakowa spoza tego miasta, ale również dla Krakowian, którzy chcieliby wiedzieć więcej o swoim mieście i …zabłysnąć w odpowiednim momencie niecodzienną wiedzą.

A jest to wiedza bardzo ciekawa – czytelnicy znajdą tu wszystkie „stare miejskie zawody”, w małych pracowniach, które można odkrywać, spacerując po Kazimierzu i podziwiając prace „ostatnich Mohikanów”.

 

Piękne fotografie i bardzo udane, przyjemnie melancholijne teksty – całość wyszła idealnie „krakowska”. Mistrzowie tradycyjnego rzemiosła opowiadają o sobie, o swoich rodzinach i oczywiście o swoich zapomnianych zawodach. Wewnętrzna strona okładki „ze skrzydełkami” to mapa centrum Krakowa, na której zaznaczone są prezentowane w przewodniku pracownie i warsztaty. Książka w trzech językach – po polsku, francusku i angielsku.

Sto tysięcy miliardów wierszy

Algebra i surrealizm

Sto tysięcy miliardów wierszy to kolejna, po Nieszczęsnych B. S. Johnsona, pozycja w serii Liberatura. Jej otwarta struktura zaprasza wszystkich czytelników do zabawy we współtworzenie dzieła literackiego o niespotykanych dotąd rozmiarach. Książka ta jest bowiem jedną z najważniejszych pozycji w dorobku grupy OuLiPo, łączącej w swych działaniach matematykę z literaturą.

Oryginalna budowa prezentowanej książki oraz rygorystyczna wersyfikacja pozwalają na przekształcenie zaledwie dziesięciu sonetów w ?machinę do produkcji wierszy?: gigantyczny tekst, którego czytanie zajęłoby jednemu człowiekowi dwieście milionów lat!

Mamy więc do czynienia z dziełem o niewyczerpanej niemal zdolności generowania coraz to nowych sensów. Utwór ten daje znakomite wyobrażenie o potencjale tkwiącym zarówno w kombinatorycznych strategiach OuLiPo, jak i w przełamującej wszelkie konwencje edytorskie poetyce liberatury. Tom w brawurowym przekładzie Jana Gondowicza.

 

Prezentacja książki Sto tysięcy miliardów wierszy- filmik tutaj.


Epizody z Auschwitz

Zeszyt pierwszy: Miłość w cieniu zagłady


Epizody z Auschwitz to pierwszy komiks historyczny o Auschwitz. Historia największego i najstarszego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady w okupowanej Polsce pokazana została poprzez losy konkretnych ludzi. Komiks, oparty na rzetelnym przekazie historycznym, w atrakcyjnej szacie graficznej, napisany żywym językiem daje Czytelnikowi możliwości pełniejszego wyobrażenia tragizmu wydarzeń, a przez to bardziej bezpośredniego poznania historii Auschwitz.

Seria komiksów powstała na podstawie relacji i wspomnień świadków wydarzeń oraz w wyniku konsultacji z byłymi więźniami KL Auschwitz. Pracom nad komiksami towarzyszą również konsultacje z historykami II wojny Światowej oraz specjalistami historii Zagłady i obozów koncentracyjnych.

Miłość w cieniu Zagłady to opowieść o dwojgu więźniach KL Auschwitz - Żydówce Mali Zimetbaum i Polaku Edwardzie Galińskim. Mala, dzięki znajomości języków i ujmującej osobowości, została gońcem (Lauferin) w obozie kobiecym.
Edek - więzień KL Auschwitz przywieziony pierwszym transportem polskich więźniów politycznych – po pobycie w obozie macierzystym, został przeniesiony do komanda instalatorów w KL Auschwitz II-Birkenau. Komiks opowiada o łączącym tych dwojga uczuciu, nieudanej ucieczce i ich tragicznej śmierci w obozie. W komiksie przedstawiono skomplikowane relacje między zwykłymi więźniami a więźniami funkcyjnymi oraz członkami załogi SS w KL Auschwitz w sposób odbiegający od powszechnych wyobrażeń na ten temat.

W ramach serii autorzy planują wydanie kilkunastu komiksów poruszających najciekawsze wątki z historii KL Auschwitz. Twórcy mają nadzieję, że w ten sposób zachęcą Czytelników do sięgnięcia po kolejne zeszyty serii, a tym samym do dalszego zgłębienia tematyki Auschwitz w proponowanej przez Twórców formie. Komiksy z serii Epizody z Auschwitz dostępne są także w wersjach obcojęzycznych.

Scenarzysta: Michał Gałek
Rysownik: Marcin Nowakowski

Aktualnie informacje na temat komiksów znaleźć można na stronie internetowej www.epizodyzauschwitz.pl

W ofercie sklepu Zograph od 11.05.2009.


PODSTAWY RYSUNKU ARCHITEKTONICZNEGO
---------------------------------------------------------------------------
Michał Gałek / Wojciech Franzblau / Michał Uruszczak



Podręcznik stworzony z myślą o młodych ludziach, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę po pierwsze - z rysunkiem wogóle - i po drugię - z architekturą w szczególności. Klasyczna akademicka kreska w przykładowych ilustracjach została ubrana w prostą, nowoczesną i bardzo poukładaną szatę graficzną, która ułatwia przyswajanie wiedzy.



Czytelna typografia i przemyślany system dydaktyczny oraz piękno i wspaniałe możliwości ukazane w celebracji najważniejszego narzędzia architekta - ołówka.
To książka stworzona przez zawodowców dla czytelników którzy naprawdę z pasją podchodzą do tematu rysunku architektonicznego.

W książce zawarto m.in.:

* rozdział teoretyczny, przybliżający historię i zasady perspektywy, podstawy szrafowania oraz kompozycji
* dziesiątki szczegółowych rysunków przedstawionych w kolejnych fazach powstawania, przygotowanych specjalnie na potrzeby podręcznika
* ponad trzydzieści szczegółowo opracowanych tematów ćwiczeń opartych na zadaniach egzaminacyjnych
* dodatkową dokumentację fotograficzną związaną z tematyką ćwiczenia rysunkowego
* przystępnie wyjaśnione przydatne konstrukcje (np. bryły geometryczne, otwieranie drzwi, konstrukcja schodów)
* autorską metodę wykreślania cieni i tworzenia odbić
* podstawowe informacje dotyczące rysowania z natury (martwe natury, rysunki plenerowe)
* sposoby rysowania elementów krajobrazowych (drzewa, kwiaty, woda)
* zasady tworzenia rzadko stosowanych w rysunku architektonicznym złożonych elementów (postać ludzka, samochód)


Michał Gacek: KRONIKA KOSZMARÓW


Projekt i ilustracje: Dagmara Matuszak
Skład i typografia: Simeon Genew

W zbiorze opowiadań „Kronika Koszmarów” Michał Gacek przedstawia historie, w których elementy fantastyczne niepostrzeżenie wkradają się w realistyczny obraz świata przedstawionego. Konwencja współczesnego horroru pozwala autorowi ożywić lęki nawiedzające bohaterów w złych snach. Logika zdeformowanej rzeczywistości spaja klamrą dziewięć zróżnicowanych tematycznie tekstów.

Niepokojące wydarzenia – muzyka dobiegająca ze studni; cień nieudolnie naśladujący ruchy osoby; dziewczyna zakochująca się w istocie o koźlej twarzy – to zaledwie preludia do odkrycia przerażających tajemnic.

Każde z opowiadań stanowi zaproszenie do konfrontacji ze strachem przed tym, co nieznane, niezrozumiałe. W obliczu opisanych wydarzeń rozsądek bohaterów ustępuje miejsca emocjom – obrzydzenie miesza się z fascynacją, a strach z pożądaniem. Oniryczna symbolika otwiera poszczególne teksty na interpretacje.

Debiut książkowy Michała Gacka cechuje konsekwencja w dążeniu do przedstawienia własnej wizji opowiadania grozy. Propozycja skierowana jest zarówno do fanów gatunku, jak i zupełnych nowicjuszy w dziedzinie horroru.

Simeon Genew, autor układu typograficznego, o estetyce książki:

Opowiadania Michała Gacka są naprawdę przerażające. Kojarzą mi się z azjatyckimi horrorami - bohaterzy są skupieni na najbardziej istotną rzeczą – strachem, scenografia jest uboga, bo i zbędna, nie ma rozpraszających wątków, opisujących inne kwestię niż tą najważniejszą, wszystko jest proste, wyczyszczone z dodatków typu kilku stronicowe opisy drzew, ptaków itp. Dzięki temu czytamy mocny, bezpośredni, wręcz ikoniczny koszmar.

Ucieszyło mnie podejście Dagmary do ilustracji- przygotowała do każdego opowiadania symboliczne, czarno –białe obrazy, które działają jak exlibris każdego z opowiadań – są jakby znakiem, marką każdego z koszmarów autora. Wrażenie było tak przekonywujące i doskonałe, że ja musiałem tylko wszystko schludnie poukładać. Po raz pierwszy tekst złożyłem nowoczesnym szeryfem, zazwyczaj wole raczej klasyczne szeryfy weneckie.


Starałem się dodać tej mocnej koncepcji jedynie odrobinę detalu typograficznego, puścić oko do czytelnika, ciągnąc estetykę trochę w nostalgiczną stronę z początku XX wieku, taki mój własny ukłon do twórczości H.P. Lovecrafta. Trochę postmodernizmu w drobnym detalu nigdy nie zaszkodzi...


Książka w ofercie sklepu Zograph.org od 11.05.2008. Nakład: 1000 sztuk.

Zapraszamy do działu dodatków! Tym razem w dziale extra znajdziecie fragment książki Michała Gacka w formacie PDF do ściągnięcia! 



Syberia, rok 1925...


Wydana na prawdziwie europejskim poziomie, powieść graficzna ALMA wyróżnia się na tle polskich wydawnictw komiksowych. Zacznę, od jakości, bo to pierwsza rzecz, z jaką Czytelnik ma do czynienia sięgając po książkę. Jakość papieru o gramaturze 135 g, twarda oprawa i dobrany format sprawiają, że album dobrze leży w rękach, przewracanie kartek sprawia przyjemność, papier jest miły w dotyku a  czerń jest gładka, jednolita i mięsista.

Całość sprawia wrażenie wyważonego, klasycznego wydawnictwa, które już zasługuję na angielski przydomek „graphic novel” - w odróżnieniu od komiksów, które są przecież „dla dzieci”… Otóż właśnie na tym polega różnica między chłopakami i mężczyznami: Autorzy  ALMY dorośli do tego, że jakość  książki w takim formacie (jako przedmiotu - w pewnym sensie - intymnego użytku) jest niezmiernie ważna, podnosi rangę i ułatwia odbiór. Niewątpliwie jest w tym również zasługa wydawcy, wszak wydawnictwo Atropos od kilku lat stara się produkować albumy wysokiej jakości, „na pohybel wielkich korporacii wydawniczych” ...

Wrażenie perfekcyjnego produktu psuje na starcie zaskakująco nieudany skład tekstu we wprowadzeniu Jana Korczyńskiego, ex –redaktora KKK na trzeciej stronie albumu i na końcu lektury - ostatnia strona z krótkim „posłowiem”  Mariusza Zabdyra. Brak poszanowania pewnych reguł typografii na tych dwóch stronach robi niestety swoje, choć, przyznam, że ten szczegół widoczny jest raczej dla bardziej wysublimowanego odbiorcy. Wyczucie pewnego niepokoju w tekście na tych stronach pozostanie jednak odczuwalne dla każdego. Chwała Bogu, że oba teksty nie są częścią samej historii i mam nadzieję, że w następnych wydaniach ALMY( czego szczerze autorom życzę) ten mały niesmak będzie poprawiony.


Fabuła ALMY, choć pełna truizmów, w całości pozostaję ciekawa i płynnie wciąga w mróźne krajobrazy Syberii. Są tu zaskakujące zwroty i trzymająca w napięciu akcja. Co do samego rysunku: Mariusz Zabdyr popełnił kilka bardzo ładnych kadrów i kilkanaście stron na międzynarodowym poziomie. W tym wieku to niełatwa sprawa - trzeba dużo, dużo rysować. Zabdyr zaczyna być rozpoznawalny.  To bardzo dobrze. Jestem pewień, że jeśli dalej będzie się rozwijał w tym kierunku, w wieku 50 lat będzie... hmm... - wymiatał? Oby.

Nie chcę zdradzać o co dokładnie chodzi pod względem fabuły w ALMIE– jeśli ktoś jest ciekaw, polecam recenzję na Gildii,  albo króciutkie info w sklepię ZOGRAPH. Chciałbym się skupić na stylu i jakości. Jest tu Hugo Pratt, jest tu również Mignola, są tu również pełne ekspresji sceny rodem z jakiegoś włoskiego komiksu z wydawnictwa Bonneli ( np. Nathan Never, Dylan Dog ) ale z pewnością można stwierdzić, że pomimo widocznych inspiracji mistrzami, co zresztą jest pozytywne, ALMA ma swój własny charakter. Moim zdaniem największa w tym zasługa ciężkiej pracy Zabdyra. Tytułowy bohater, małpolud-człowiek-kot jest udanym zarysem ciekawej postaci, która ma przed sobą przyszłość.  Jeszcze mnie nie przekonują do końca sceny walki z jego udziałem, ale wierzę, że przy odpowiednim treningu bohater wyrobi jeszcze swój własny styl. Ten komiks się po prostu wyróżnia, bez dwóch zdań.


Autorzy i wydawnictwo zdecydowali się również na wyprodukowanie limitowanej edycji specjalnej, zwaną ALMA, THE WHITE ALBUM.



W tej wersji mamy białą okładkę z materiału Baladek oraz kilka dodatkowych stron na końcu albumu, w stylu „the making of…” Można tu podpatrzeć warsztat twórców i wyrobić sobie własne zdanie na temat inspiracji. Zaprezentowane zostały również sceny usunięte. Jest to niewątpliwie łakomy kąsek dla kolekcjonerów tym bardziej że zastało wyprodukowanych tylko 50 egzemplarzy w tej wersji, które zresztą, zniknęły błyskawicznie z oferty wydawcy i są już dzisiaj rarytasem. W wersji limitowanej znajdziemy również autografy autorów i numerację egzemplarzy.



W ofercie sklepu ZOGRAPH album ALMA jest sprzedaży od 01.11.2007. Nakład albumu jest, oczywiście, niski, więc, kto pierwszy ten lepszy. Zapraszamy do zakupów!

 

SG





Maladie
Wydanie kolekcjonerskie
Od wydawcy:

Wydawnictwo „Atropos” ma zaszczyt przedstawić nowe, kolekcjonerskie wydanie „Maladie” - jednego z najciekawszych opowiadań mistrza fantasy, autora bestsellerowej sagi o Wiedźminie, wielokrotnego laureata nagrody im. Zajdla - Andrzeja Sapkowskiego. To kunsztowne, określane niekiedy jako mikropowieść opowiadanie, osnute na wątkach mitu arturiańskiego, jest pierwszym tekstem tego autora, który ukazuje się w Polsce w formie albumu kolekcjonerskiego.

Album ten został z całości zaprojektowany i zilustrowany przez krakowska malarkę - Dagmarę Matuszak, znaną dotychczas ze współpracy z Neilem Gaimanem przy oprawie graficznej wydań kolekcjonerskich jego prozy, a także poematu ilustrowanego pt. „Melinda” (ukazał się na polskim rynku w 2005 roku, nakładem wydawnictwa „Atropos”), oraz udziału w cyklu tematycznych antologii komiksowych. Ponadto liczne ilustracje autorstwa Dagmary Matuszak zdobią okładki książek z gatunku fantasy, oraz baśni i legend wydawanych w formie albumowej w Polsce i za granicą.

Nasza intencją jest, aby nowe wydanie „Maladie” wyznaczyło standard dla przyszłych wydawnictw kolekcjonerskich w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się zastosować przy tej okazji szereg technik edytorskich i introligatorskich dotychczas nie znanych szerzej polskim czytelnikom, lub zapomnianych wskutek postępującego zwiększania się udziału pracy maszynowej w procesie produkcji książek.

 

„Maladie” jest osobliwym albumem wykonanym w przeważającej części ręcznie. Do twardej, płóciennej, wytłoczonej oprawy przytwierdziliśmy dwuczęściowy medalion z ornamentem gotyckim i tytułem książki. Wykonany jest on w drewnie topolowym, trzymilimetrowej grubości, za pomocą obróbki cieplnej (proszę powąchać). Wewnątrz czytelnik odnajdzie tekst i osiem kolorowych ilustracji wklejanych ręcznie na wytłoczone uprzednio arkusze, oraz stronę okolicznościową na której znajdują się oryginalne, odręczne sygnatury Andrzeja Sapkowskiego i Dagmary Matuszak. Na tejże stronie znajduje się również indywidualny numer, gwarantujący niepowtarzalność posiadanego egzemplarza. Nakład albumu jest limitowany do 750 sztuk, w związku z czym numeracja egzemplarzy jest również zamknięta na numerze 750. Ostatnim elementem strony okolicznościowej jest tzw. „suchy tłok” w formie średniowiecznej litery „M”, wykonywany również ręcznie w trakcie numerowania egzemplarzy. Każdą stronę z tekstem zdobią niewielkie postaci umieszczone narożnikach.

Egzemplarze recenzenckie, oznaczone w miejscu numeracji pieczątką „press”, cieszą się ogromną popularnością wśród kolekcjonerów na całym świecie. Między innymi dlatego, że jest ich zazwyczaj niewiele i najczęściej nieznacznie różnią się od reszty nakładu.

Album Maladie w ofercie sklepu ZOGRAPH od 17.01.2007.


Melinda

Limitowana, kolekcjonerska edycja na rynek amerykański. Tego albumu już nie trzeba reklamować -poniżej oryginalny tekst recenzji w Publisher Weekly  z dnia 14.03.05

The heroine of the latest book by Gaiman (Sandman; American Gods) is a jaded young girl, playing in a ruined urban landscape populated by rats, crows and sinister-looking pike. Gaiman approaches the story as if he were writing a children's book, using rhythm and rhyme to move readers from page to page. Fortunately, he knows that the best children's stories-like Grimm's fairy tales-are appealing in no small part because they're dark. The tale is really more of a mood piece than a full-fledged story, but that atmosphere shows off newcomer Matuszak's art to great advantage. Matuszak combines b&w ink illustrations with color plate inserts to create the effect of an illuminated manuscript. Her linework has a sketchy quality that nicely conveys the story's gritty, urban surroundings, and the washed, muted colors of the inserts. Hill House has done a superlative job presenting the book, making it an art object in its own right. Heavy, flecked paper showcases the b&w illustrations, and watercolor inserts bring the most memorable elements into stark relief. The price tag for such a slim volume is hefty, but the book includes a plate signed by Gaiman, so Gaiman completists with deep pocketbooks will find it worth the asking price.
 
Imprezy ZOGRAPH.ORG
Chcesz zorganizować warsztaty gotowania, wykład o kuchni bałkańskiej, wystawę ilustracji lub warsztaty komiksowe dla dzieci? Pomożemy ci - skontaktuj się z nami!
Bądź na bieżąco!
ZOGRAPH.ORG prezentuje wyłącznie limitowane edycje książek w niskich nakładach. Jeśli nie chcesz przegapić specjalnego wydania wybranej pozycji z naszej oferty, zapisz się na listę mailingową!
Pytania?
Zajrzyj na naszą listę najczęściej zadawanych pytań (FAQ) lub napisz do nas: info@zograph.org
Oferta PDF
Zapoznaj się szczegółowo z naszymi książkami: pobierz naszą nową pełną ofertę 2010 w formacie PDF (402 KB).
Książki to nie wszystko!
W naszym sklepie znajdziesz również oryginalne kolekcjonerskie grafiki związane z wybraną pozycją w ofercie ZOGRAPH.ORG. Każdy produkt jest unikalny, zaprojektowany i wykonany przez twórców ZOGRAPH - nie prowadzimy seryjnej produkcji.

Bałkańskie Zapiski Kuchenne - Bałkańskie Zapiski Kuchenne to seria wydawnicza, której kolejne części poświęcone są różnym aspektom kuchni narodów Półwyspu Bałkańskiego. Książka adresowana jest do każdego, kto pragnie nie tylko wypełnić swoją kuchnię kuszącymi zapachami bałkańskich potraw, ale także poszerzenia wiedzy o kulturze i obyczajach narodów na Półwyspie Bałkańskim. Bogato ilustruwana, fotografie wybranych dań w autentycznej scenerii, fotografie historyczne i współczesne Bałkanów, rysunki i szkice o charakterze entograficznym i czysto praktycznym - wyjasniające techniki kulinarne. Więcej o książce w dziale nowości i na oficjalnej stronie internetowej serii www.balkansko.org Polecamy inne serwisy internetowe: CMS

Simeon Genew CMS Powered by PROFSOFT Sp. z o.o.